Cztery pory roku w ortografii

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Termin projektu: od 15 września 2017 r. do 15 czerwca 2018 r.

Organizatorzy projektu: Agata Biedroń, Iwona Kalinkiewicz, Grażyna Sionkowska

Uczestnicy projektu: uczniowie klas 4

Cel projektu: rozbudzenie zainteresowania ortografią i rozwinięcie zdolności uczniów w tym zakresie.

Cele ogólne:

  • kształtowanie nawyku prawidłowego stosowania zasad ortograficznych,
  • wdrażanie do systematyczności oraz samokontroli,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • kształtowanie wrażliwości na piękno literatury,
  • kształtowanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • doskonali umiejętność poprawnej pisowni pod względem ortograficznym i gramatycznym,
  • poznaje nowe słownictwo,
  • poprzez zabawę i naukę poznaje i utrwala zasady i reguły ortograficzne,
  • wyrabia nawyk samokontroli i samodzielności,
  • doskonali pisanie z pamięci i ze słuchu,
  • dba o estetykę i poprawność graficzną pisma,
  • ćwiczy umiejętności opowiadania przeczytanego tekstu,
  • doskonali pamięć poprzez naukę wierszy i rymowanek,
  • nabywa umiejętność wyszukiwania informacji z różnych źródeł,
  • doskonali pamięć wzrokową i słuchową oraz spostrzegawczość ortograficzną,
  • rozwija umiejętność głośnego i cichego czytania ze zrozumieniem,
  • doskonali myślenie logiczne oraz przyczynowo- skutkowe,
  • wyrabia nawyk korzystania ze słowniczka ortograficznego,
  • rozwija swoją wyobraźnię,
  • uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazanych informacji,
  • potrafi pracować w grupie.

 

Sposób realizacji

Metody: W pracy z uczniami stosowane będą metody aktywizujące zajęcia ortograficzne zajęcia czytelnicze

  • gry planszowe,
  • gry dydaktyczne,
  • gry zadaniowe,
  • burza mózgów,
  • karciane gry ortograficzne,
  • trening ortograficzny,
  • metoda ćwiczeń ortograficznych redakcyjnych,
  • zgaduj- zgadula,
  • lizaki ortograficzne,
  • ortograficzne koło,
  • ortograficzne kalambury,
  • dyktanda,
  • konkursy,  np. "Mistrz ortografii w klasach czwartych".

Efekty pracy np. kąciki orograficzne, ortogramy,  zaprezentowane będą w Dniu Projektu.

 

Treści ogólne realizowane  podczas realizowania projektu:

  1. Nie taki słownik straszny ...- zapoznanie z zawartością słownika ortograficznego.
  2. Nauka i ćwiczenie zasad pisowni wyrazów z "ó" wymiennym i niewymiennym.
  3. Nauka i ćwiczenia zasad pisowni wyrazów z "u" .
  4. Pisownia i ćwiczenie wyrazów z "h". i "ch".
  5. Pisownia i ćwiczenie wyrazów z "ż" i "rz".
  6. Pisownia wyrazów wielką literą w nazwach geograficznych, tytułów.

 

Oczekiwane efekty

W wyniku realizacji projektu  oczekujemy  następujących efektów:

Uczeń:

  • zna i potrafi zastosować zasady ortograficzne,
  • zna wyjątki od reguł ortograficznych,
  • potrafi uzasadnić pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi,
  • poszerzył zakres słownictwa,
  • potrafi korzystać ze słownika ortograficznego,
  • korzysta z różnych źródeł informacji,
  • przejawia umiejętności spostrzegania, logicznego myślenia i koncentracji,
  • systematycznie prowadzi słowniczek ortograficzny w wybranej przez siebie formie,
  • poprawnie rozwiązuje krzyżówki, rebusy, łamigłówki, zagadki ortograficzne,
  • mówi z pamięci krótkie wierszyki ortograficzne,
  • czyta głośno, cicho ze zrozumieniem,
  • zwraca uwagę na znaki interpunkcyjne, na ortogramy,
  • formułuje proste pisma użytkowe takie jak ogłoszenie, zaproszenie, list, życzenia zgodnie z regułami ortograficznymi,
  • wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne do nauki,
  • samodzielnie rozwiązuje ćwiczenia,
  • umie pracować w grupie,
  • chętnie podejmuje się zadań i pokonuje trudności,
  • ma bogatą wyobraźnie twórczą,
  • chętnie bierze udział w konkursach ortograficznych i czytelniczych,
  • jest samokrytyczny i wierzy we własne siły,
  • wykorzystuje swoje mocne strony i doskonali słabe,
  • stosuje zdobytą wiedzę w różnych sytuacjach życiowych,
  • rozwija swoje zainteresowania ortografią i czytaniem,
  • umie pisać z pamięci i ze słuchu.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii

  • Powiększ zdjęcie Cztery pory roku w ortografii

    Cztery pory roku w ortografii